Business English Advanced
Brief description
Marketing Language: Traditional terminology and neologisms, lifestyle acronyms
- Branding and pricing strategies, promotional tools
- Distribution, travel and transport
- Oral Business Communication: product presentations, sales pitches
- Written Business Communication: Business transactions (incl. basic methods of payment)
- Grammatik: Adjektive-Adverbien; Konditionalsätze, Relativsätze; Introduction to Grammar of Diplomacy
Mode of delivery
Präsenzveranstaltung
Type
Pflichtfach
Recommended or required reading and other learning resources/tools
Dubicka, Iwonna et al. (2019): Business Partners B2+, Pearson Education Limited.
MacKenzie, Ian. (2010): English for Business Studies, Cambridge University Press. 3. Auflage.
Planned learning activities and teaching methods
Kommunikativer Fremdsprachenunterricht (rezeptive und produktive Fertigkeiten), Diskussion, Flipped Classroom, Blended Learning, Quizzes und Wissensabfragen, Gruppenarbeiten für Mini-Case Studies.
Assessment methods and criteria
Immanente Leistungsfeststellung (Mitarbeit, Präsentation) und abschließende schriftliche Prüfung.
Prerequisites and co-requisites
Business English Basics
Infos
Degree programme
Banking and Finance (engl.)
Cycle
Bachelor
ECTS Credits
3.00
Language of instruction
English
Curriculum
Full-Time
Academic year
2025
Semester
2 SS
Incoming
No
Learning outcome
Nach erfolgreichem Abschluss der Lehrveranstaltung sind die Studierenden in der Lage,
- Wirtschaftsbegriffe zu den behandelten Wirtschaftsthemen zu beschreiben und erklären,
- Unternehmen mit Fokus auf Marketingaktivitäten zu präsentieren,
- themenrelevante Terminologie und allgemeine Wirtschaftssprachkenntnisse anzuwenden,
- vertiefende Kenntnisse der englischen (Wirtschafts-)Grammatik anzuwenden,
- Mini-case studies zu Marketing (z.B. International Marketing Disasters) zu analysieren und diskutieren.
Course code
1229-19-01-VZ-EN-22