Business English Advanced

Brief description

Marketing Language: Traditional terminology and neologisms, lifestyle acronyms

  • Branding and pricing strategies, promotional tools
  • Distribution, travel and transport
  • Oral Business Communication: product presentations, sales pitches
  • Written Business Communication: Business transactions (incl. basic methods of payment)
  • Grammatik: Adjektive-Adverbien; Konditionalsätze, Relativsätze; Introduction to Grammar of Diplomacy

Mode of delivery

Präsenzveranstaltung

Type

Pflichtfach

Recommended or required reading and other learning resources/tools

Dubicka, Iwonna et al. (2019): Business Partners B2+, Pearson Education Limited.
MacKenzie, Ian. (2010): English for Business Studies, Cambridge University Press. 3. Auflage.

Planned learning activities and teaching methods

Kommunikativer Fremdsprachenunterricht (rezeptive und produktive Fertigkeiten), Diskussion, Flipped Classroom, Blended Learning, Quizzes und Wissensabfragen, Gruppenarbeiten für Mini-Case Studies.

Assessment methods and criteria

Immanente Leistungsfeststellung (Mitarbeit, Präsentation) und abschließende schriftliche Prüfung.

Prerequisites and co-requisites

Business English Basics

Infos

Degree programme

Banking and Finance (engl.)

Cycle

Bachelor

ECTS Credits

3.00

Language of instruction

English

Curriculum

Full-Time

Academic year

2025

Semester

2 SS

Incoming

No

Learning outcome

Nach erfolgreichem Abschluss der Lehrveranstaltung sind die Studierenden in der Lage,

  • Wirtschaftsbegriffe zu den behandelten Wirtschaftsthemen zu beschreiben und erklären,
  • Unternehmen mit Fokus auf Marketingaktivitäten zu präsentieren,
  • themenrelevante Terminologie und allgemeine Wirtschaftssprachkenntnisse anzuwenden,
  • vertiefende Kenntnisse der englischen (Wirtschafts-)Grammatik anzuwenden,
  • Mini-case studies zu Marketing (z.B. International Marketing Disasters) zu analysieren und diskutieren.

Course code

1229-19-01-VZ-EN-22