Prof.in (FH) Mag.a (FH) Barbara Waldhauser, BSc. (Hons) MA

Head of Competence Team New Work - New Business

Barbara Waldhauser is head of the City of Vienna's "New Work - New Business" competence team and teaches primarily in the "European Business and Corporate Management" and "Work Design and HR Management" degree programs. Her current research interests include the effects of digitalization in business and everyday working life, CSR, sustainable HQ locations, diversity management, human computer interaction and technology readiness.

Contact Barbara Waldhauser: barbara.waldhauser@fh-vie.ac.at

Publications:

Cucka, B. (2006). Maßnahmen zur Ratingverbesserung. Empfehlungen von Wirtschaftstreuhändern (FH Working Papers No. 29). Vienna: University of Applied Sciences BFI Vienna

Cucka, B. (2008). Prävention von Fraudhandlungen anhand der Gestaltung der Unternehmenskultur. Möglichkeiten und Grenzen (FH Working Papers No. 46). Vienna: University of Applied Sciences BFI Vienna

Cucka, B. & Thöndl, M. (2009). Auslandsexkursionen als Beitrag zur Internationalisierung von berufsbegleitenden Fachhochschul-Studiengängen. In B. Riebl, B., I. Schirl, & T. Wala (Eds.), Internationalisierungsmaßnahmen an Fachhochschulen: Probleme – Ideen – Erfahrungsberichte (59-70). Vienna: Lexis Nexis

Cucka, B., Riebl, B., Schirl, I., & Wala, T. (2009). Geschäftstätigkeit in der Tschechischen Republik und in Ungarn. Ein Leitfaden. Vienna: University of Applied Sciences BFI Vienna

Nachbagauer, A. & Waldhauser, B. (2017). Standortkriterien zur nachhaltigen Ansiedelung von regionalen Headquartern (FH Working Papers No. 93), Vienna: University of Applied Sciences

Nachbagauer, A. & Waldhauser, B. (2019). Defining sustainability criteria for (emerging market) multinationals. In: A. Breinbauer, J. Jäger, J. Leitner, A. Nachbagauer, E. Springler, & B. Waldhauser (Eds.), Emerging Market Multinationals Conquering Europe. Opportunities, threats and strategies. Berlin: Springer. In print

Wala, T., Cucka, B., & Haslehner, F. (2009): Hohe Managergehälter unter Rechtfertigungsdruck. Aufsichtsrat Aktuell, 4. 9–17.

Waldhauser, B. (2015). Guidelines to Gender and Diversity Sensitive Teaching in International Weeks. Vienna: University of Applied Sciences BFI Vienna.

Waldhauser, B. (2016a). Gender and Diversity Sensitive Teaching in International Weeks. Paper presented at the 10. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen (http://ffhoarep.fh-ooe.at/hand...)

Waldhauser, B. (2019a). ICT-related interruptions and work-related stress: a systematic review. Wirtschaft und Management (27), 67–78.

Waldhauser, B. (2019b). The relationship between gender, exam self-efficacy, test anxiety initiating conditions, and test anxiety in oral exam situations. Manuscript under review