Business English

Mode of delivery

face to face

Type

compulsory

Recommended or required reading and other learning resources/tools

Cotton, David et al.: Market Leader Intermediate THIRD EDITION Course Book. Pearson Longman Emmerson, Paul: Business Grammar Builder. Intermediate to Upper-Intermediate. Student's Book. 2nd edition. Hueber; Macmillan Publishers

Planned learning activities and teaching methods

Input and practice/groupwork

Assessment methods and criteria

Continuous assessment: Students are assessed on their assignments, presentations, participation and quizzes. Max. point score: 100.

Prerequisites and co-requisites

English B2+

Infos

Degree programme

Technical Sales and Distribution Management (Bachelor)

Cycle

Bachelor

ECTS Credits

3.00

Language of instruction

English

Curriculum

Part-Time

Academic year

2021

Semester

1 WS

Incoming

Yes

Learning outcome

Nach Beendigung von Business English können Studierende folgende kommunikative Situationen in englischer Sprache mündlich und/oder schriftlich meistern: die grundlegende englische Grammatik anzuwenden (tenses active and passive, reported spreech, adverbs and adjectives, gerunds and infinitives, conditionals), Produktpräsentationen in englischer Sprache nach den in der LV vorgestellten und gelernten Kriterien zu gestalten und vor Publikum zu halten, die sprachlichen Strukturen des small talk und einige typische Idioms für verschiedene (kulturelle, kompetitive) Geschäftssituationen anzuwenden, Bewerbungs- bzw. Motivationsschreiben mithilfe der gelernten sprachlichen Tools in Englisch zu verfassen und sich anschließend in einem Vorstellungsgespräch einem potentiellen Arbeitgeber präsentieren . Weiters können die Studierenden graphische Repräsentationen von Umsatz-, Finanz- und anderen Trends anschaulich beschreiben und Zahlen und Daten interpretieren.

Course code

0480-18-01-BB-DE-09