International B2B Marketing & Sales
Lehrinhalte
- Characteristics of B2B marketing & sales
- Market segmentation, positioning and strategies in international B2B marketing
- International B2B marketing mix
- International B2B sales organization and sales excellence
- Digitalization in B2B marketing & sales
- Chances through new technologies for efficiency increase and cost savings
Art der Vermittlung
Präsenzveranstaltung
Art der Veranstaltung
Pflichtfach
Empfohlene Fachliteratur
· Bernd, R., Fantapié Altobelli, C., Sander, M. (2023): International Marketing Management. 1. Aufl., Berlin: Springer
· Lippold, D. (2021): B2B-Marketing und -Vertrieb. Die Vermarktung erklärungsbedürftiger Produkte und Leistungen. 1. Aufl., Oldenbourg: De Gruyter
· Binckebanck, L., Elste, R., Haas, A. (2023): Digitalisierung im Vertrieb. Strategien zum Einsatz neuer Technologien in Vertriebsorganisationen. 2. Aufl., Wiesbaden: Springer Fachmedien
Lern- und Lehrmethode
Lecture in person, online lecture, online quiz, self-study, group work & presentation, literature research
Prüfungsmethode
- 40% continuous assessment
- 60% final exam (presentation)
- Assessment criteria: correctness of content and methodology, completeness of the answer, level of detail of the answer, compliance with the criteria of academic writing
Voraussetzungen laut Lehrplan
Grundlagen Marketing, Grundlagen Vertrieb
Schnellinfos
Studiengang
Technical Sales and Marketing (Bachelor)
Akademischer Grad
Bachelor
ECTS Credits
2.00
Unterrichtssprache
Englisch
Studienplan
Berufsbegleitend
Studienjahr, in dem die Lerneinheit angeboten wird
2025
Semester in dem die Lehrveranstaltung angeboten wird
3 WS
Incoming
Nein
Lernergebnisse der Lehrveranstaltung
After successful completion of this course, students are able to:
- describe tasks and challenges of B2B marketing & sales in an international environment,
- identify and apply relevant criteria for market segmentation,
- apply international B2B marketing mix instruments,
- define efficient and cost effective sales channels,
- utilize advantages of digitalization in B2B marketing & sales.
Kennzahl der Lehrveranstaltung
1480-24-01-BB-DE-26