International B2B Marketing & Sales

Lehrinhalte

  • Characteristics of B2B marketing & sales
  • Market segmentation, positioning and strategies in international B2B marketing
  • International B2B marketing mix
  • International B2B sales organization and sales excellence
  • Digitalization in B2B marketing & sales
  • Chances through new technologies for efficiency increase and cost savings

Art der Vermittlung

Präsenzveranstaltung

Art der Veranstaltung

Pflichtfach

Empfohlene Fachliteratur

· Bernd, R., Fantapié Altobelli, C., Sander, M. (2023): International Marketing Management. 1. Aufl., Berlin: Springer
· Lippold, D. (2021): B2B-Marketing und -Vertrieb. Die Vermarktung erklärungsbedürftiger Produkte und Leistungen. 1. Aufl., Oldenbourg: De Gruyter
· Binckebanck, L., Elste, R., Haas, A. (2023): Digitalisierung im Vertrieb. Strategien zum Einsatz neuer Technologien in Vertriebsorganisationen. 2. Aufl., Wiesbaden: Springer Fachmedien

Lern- und Lehrmethode

Lecture in person, online lecture, online quiz, self-study, group work & presentation, literature research

Prüfungsmethode

  • 40% continuous assessment
  • 60% final exam (presentation)
  • Assessment criteria: correctness of content and methodology, completeness of the answer, level of detail of the answer, compliance with the criteria of academic writing

Voraussetzungen laut Lehrplan

Grundlagen Marketing, Grundlagen Vertrieb

Schnellinfos

Studiengang

Technical Sales and Marketing (Bachelor)

Akademischer Grad

Bachelor

ECTS Credits

2.00

Unterrichtssprache

Englisch

Studienplan

Berufsbegleitend

Studienjahr, in dem die Lerneinheit angeboten wird

2025

Semester in dem die Lehrveranstaltung angeboten wird

3 WS

Incoming

Nein

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung

After successful completion of this course, students are able to:

  • describe tasks and challenges of B2B marketing & sales in an international environment,
  • identify and apply relevant criteria for market segmentation,
  • apply international B2B marketing mix instruments,
  • define efficient and cost effective sales channels,
  • utilize advantages of digitalization in B2B marketing & sales.

Kennzahl der Lehrveranstaltung

1480-24-01-BB-DE-26