International Marketing & Sales Basics

Outlining a marketing plan and a marketing audit, market research, new product development and branding, product launch and promotion, digital marketing, exhibitions and events, international customer communications.

Mode of delivery

face to face

Type

compulsory

Recommended or required reading and other learning resources/tools

Powell, Mark: International Negotiations. CUP.2012, Robinson, Nick: Cambridge English for Marketing. 2010 CUP, Blythe, Jim: Essentials of Marketing. Pearson Education Limited. 2016, Richey, Rosemary. Short Course Series- English for Special Purposes-English for Customer Care. Cornelsen. 2013

Planned learning activities and teaching methods

LV-Typ UE: immanente Leistungsbeurteilung: written (vocabulary) quizzes , assessed roleplays, homework, semester assignments, presentations. Punkte: 100 insgesamt, aufgeteilt auf: Mitarbeit, Präsentation, schriftliche und mündliche Leistungsüberprüfungen.

Assessment methods and criteria

LV-Typ UE: immanente Leistungsbeurteilung: quizzes , homework, semester assignments, presentations. Punkte: 100 insgesamt, aufgeteilt auf: Mitarbeit, Präsentation, schriftliche und mündliche Leistungsüberprüfungen.

Prerequisites and co-requisites

aus Modulen M03 und M08

Infos

Degree programme

Technical Sales and Distribution Management (Bachelor)

Cycle

Bachelor

ECTS Credits

2.00

Language of instruction

English

Curriculum

Part-Time

Academic year

2021

Semester

3 WS

Incoming

No

Learning outcome

Nach erfolgreicher Beendigung von International Marketing & Sales Basics können Studierende in Englisch einen Marketing Plan gestalten und präsentieren, Fragen für marktforschende Maßnahmen entwerfen, Umfragedaten interpretieren, eine Markenidentität aufbauen, einen Product Launch samt Promotion vorbereiten und kommunizieren, Ziele einer digitalen Marketingstrategie formulieren und auf Messeständen bzw. -veranstaltungen erfolgreich mit Menschen diverser Backgrounds sprechen.

Course code

0480-18-01-BB-DE-24