Distribution strategies and customer perspective

Uniqe selling proposition, customer experience, expectations of customers, customer satisfaction, future challenges for the bank management, changing of customer behaviour, tailoring products to customer’s needs, importance of bank branches vs emergence of alternative channels, enhancing the banking customer value proposition through technology-led innovation

Art der Vermittlung

Präsenzveranstaltung

Art der Veranstaltung

Pflichtfach

Empfohlene Fachliteratur

Sales Management: Analysis and Decision Making, Ingram T.N., LaForge, R., Avila, et al., 8th Edition, M.E.Sharpe, 2012. Wertorientierte Vertriebssteuerung in Banken und Sparkassen: Potenzialermittlung - Deckungsbeitragsmessung - Multikanal-Steuerung - Erfolgsabhängige Vergütung, Wimmer, K. (Hrsg.), Finanz Colloquium Heidelberg; 3. Auflage (2010)

Lern- und Lehrmethode

ILV

Prüfungsmethode

final exam at the end of course / continuous assessment

Voraussetzungen laut Lehrplan

from the previous module(s): Basis

Schnellinfos

Studiengang

International Banking and Finance (Master)

Akademischer Grad

Master

ECTS Credits

3.00

Unterrichtssprache

Englisch

Studienplan

Berufsbegleitend

Studienjahr, in dem die Lerneinheit angeboten wird

2020

Semester in dem die Lehrveranstaltung angeboten wird

1 WS

Incoming

Ja

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung

The students acquire deep knowledge about customer perspective of banking and distribution systems. They know the future challenges for the management of a bank to achieve revenues and how to keep satisfied customers in an international environment. The students know how to segment customers and the connection between segmentation and product management as well as the methods to create satisfied customers and customer experience.

Kennzahl der Lehrveranstaltung

0230-17-01-BB-EN-06