Business English 1

Themen: the different sectors of the economy, takeovers, products and brands, advertising, market structure and competition, international trade, recruitment, efficiency and employment, company structure Handelskorrespondenz: letters/e-mails Grammatik: tenses, noun combinations, articles, adjectives and adverbs, nationality words, gerunds and infinitives, linking words, nouns, pronouns

Art der Vermittlung

Präsenzveranstaltung

Art der Veranstaltung

Pflichtfach

Empfohlene Fachliteratur

MacKenzie, Ian. English for Business Studies. A course for Business Studies and Economics Students. Student’s Book. 3rd edition. Cambridge University Press. Emmerson, Paul. Business Grammar Builder. Intermediate to Upper-Intermediate. Student's Book. 2nd Edition. Hueber; Macmillan Publishers

Lern- und Lehrmethode

Präsentieren von Input, Übungen, Gruppen- u. PartnerInnenarbeiten

Prüfungsmethode

Die LV impliziert immanente Leistungsfeststellung, daher setzt sich die Endnote, basierend auf dem gesamten Stoff aus "Business English 1", wie folgt zusammen: Beurteilt werden die Qualität der von den Studierenden erledigten Arbeitsaufträge und Zielvorgaben, Hausübungen, Präsentationen, Vokabelüberprüfungen, Engagement während der Präsenzzeiten sowie eine schriftliche Prüfung am Ende der LV.

Voraussetzungen laut Lehrplan

Englisch Maturaniveau (B2)

Schnellinfos

Studiengang

Logistik und Transportmanagement (Bachelor)

Akademischer Grad

Bachelor

ECTS Credits

3.00

Unterrichtssprache

Englisch

Studienplan

Berufsbegleitend

Studienjahr, in dem die Lerneinheit angeboten wird

2021

Semester in dem die Lehrveranstaltung angeboten wird

1 WS

Incoming

Ja

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung

Nach erfolgreicher Absolvierung dieses Moduls ist die/der Studierende in der Lage, die grundlegende englische Grammatik anzuwenden und sowohl mündlich als auch schriftlich in den verschiedensten Geschäftssituationen auf Englisch zu kommunizieren. Official learning outcomes module English 1 (semesters 1 & 2): By the end of this module, students can • understand and are competent to use • the English tenses (active and passive); • auxiliary, full and modal verbs; • multi-word verbs • gerund and infinitive constructions; • countable and uncountable nouns; • adjectives and adverbs; • adverbs of degree • statements, questions and negations; • conditional sentences; • reported speech; • the articles; • relative clauses; • noun combinations; • prefixes • prepositions • linking words and phrases; If non-native, students have acquired an easy-to-understand international English accent. Moreover, students can • differentiate between British and American English in spelling, pronunciation and vocabulary. • describe trends, graphs, charts, and tables using appropriate structures also for figures and currencies. • can write formal and informal business letters/emails • make travel, meeting, conference, hotel or similar arrangements • inquire about a product or service • respond to an inquiry • complain about a product or service • respond to a complaint • apply for a job • can read authentic business-related texts or watch business-related news coverage and summarize them in their own words, answer questions about them and discuss the main points • make telephone arrangements or obtain and give information on the phone • socialize / do small talk / network • use basic skills and language for presentations, meetings and negotiations • agree and disagree politely • listen actively • ask and answer difficult questions

Kennzahl der Lehrveranstaltung

0391-11-01-BB-DE-12